01 januar 2009

Nest siste dag, og vi er snart blakke

Etter vi kom hjem i går, så slappa vi av i et par timer, før vi dro ut for å spise. Gjett hvor vi spiste nyttårsmiddagen?
Se her!


Jada, du ser riktig. MCDONALDS!
Vel, nå skal du høre her, at jeg og Hege er ikke de raskeste til å planlegge akkurat. Så når vi i 2-3 tiden ennå ikke viste hvor vi skulle spise middag, så var hver eneste restaurant i område fullbooket. Sjokk i grunn... hehe.
Men men. Alternativ middag til en alternativ nyttårsfeiring!
Her er meg og Hege midt i folkemassen å venter på at klokken skal slå 12!

Syns du vi ser kalde ut?
Ja, da har du nok rett. Det var pisskaldt. Og vi sto rett opp og ned i 2 timer å ventet på fyrverkeriet! Og da var allerede det største utkikksområdet stengt. Lurer på hvor lenge de som sto der inne hadde venta O_o var masse telt der å sånt. Herregud.
Sove i telt for å se fyrverkeri i 10 minutter?:P
Det hadde aldri jeg giddi i hvertfall! Jeg hadde mere enn nok med de to timene jeg altså!
Det tror jeg Hege hadde også, i grunn :p

Endeliiiig ble klokka 12. 01 norsk tid. Så skøyt fyrverkeriene i været" Det var helt enormt!
Jeg fikk bare ett bra bilde da. Det er dette her. Filmet når klokka slo 12, og nedtellingen rett før. Skal prøve å laste opp på youtube når jeg kommer hjem eller noe! :)



Dagen etter nyttårsaften er det en tradisjon i London at de har noe som heter the new years day parade.
Det er en stor parade som går fra Big ben og opp til Hyde Park nesten. Masse konserter og styr. Vi så litt av den på vei til London Eye. Masse moro som skjedde der tror jeg. Men vi så ikke så veldig mye..








Hege foran London Eye!


Også meg, da... :p


Måtte jo selvfølgelig ta et bilde av Big Ben og the parliment også!

Etter en lang dag ved London Eye, masse shopping i oxford street og masse bomturer på tbanen (IGJEN) fant vi frem til Picadilly circus.. Der skulle vi spise på fridays. Men det var 55 minutter å vente på å få bord, så vi bestilte oss en strawberry diaquiry i baren.
Den var goood!


Og apropos vår uflaks.
Vi klarer å rote oss bort, og stasjoner begynner å brenne, og linjer er stengt, og utganger er stengt og vi må gå opp og ned og bort og ned og opp og mere opp og ennå mer opp for å komme frem. Og om vi først kommer oss på en bane, så kan du banne på at vi må ta den tilbake, fordi det har skjedd noe på den stasjonen vi skal bytte på!

Jah.. vi anser oss som ganske heldige for at vi fremdeles er i livet!
Skål fra oss her i London!




Her er dagens shoppingbilde!

En toalettmakke, den er faktisk økologisk av alle ting! en grå strikket cardigan, og grå og hvit stripete hettegenser/jakke-ting, en kne-lang shorts og to dvd'er. (Grease 1 & 2 og Get over it)
Fornøyd idag også! :)

Brukt aalt for mye penger. Og i morgen skulle vi liksom på Madame Tussauds.. Men det er visst utsolgt. Så vi må stå opp grytidlig for å stå i kø utenfor å håpe på å komme inn!
Håper det går greit, for etter det så skal vi på Westfields. Et gedigent kjøpesenter!!!
Skummelt for lommeboka mi føler jeg......
MEN MEN!

1 søte svar:

Tone sa...

jaja, det var et skuffende måltid på nyttårsaften må jeg si:). Vi som har tradisjon på å spise kalkun på nyttårsaften hvert år.. Godt at mamsen kan bidra litt da:). Jeg HAR faktisk klart å få tak i kalkun!!! så da tenkte jeg at vi kunne spise den i morgen(lørdag). Henter dere på flyplassen i morgen og kjører dere hjem, så henter vi dere senere på dagen for middag:)
Gi beskjed når flyet lander da...

Klem