25 januar 2009

Frokost og lunsj :)

Idag våknet jeg klokka 1!!! herregud, så lenge har jeg ikke sovet på så lenge jeg kan huske. Hvis jeg noen gang har sovet så lenge i det hele tatt.. hehe
Føler meg myye bedre nå da :) Er ikke tett i nesa lenger engang!
Følte for å lage meg pannekaker til frokost De var veldig gode! Og veeeeldig mektige!

Her er oppskiften:

Grove pannekaker

Tidsforbruk: 20 - 40 min
Vanskelighetsgrad: lett
Porsjoner: 4

Ingredienser:

1 ½ dl sammalt hvete, fin
½ dl havregryn
1 ½ dl hvetemel
¼ ts salt
2 stk. egg
5 dl lettmelk
1 ss smør, smeltet

Tilbehør:(valgfritt)

1 beger cottage cheese
4 ss jordbærsyltetøy
1 stk. banan, i skiver
2 stk. kiwi, oppskåret
2 dl rips

Fremgangsmåte:
1. Ha mel og salt i en bolle. Visp sammen egg og melk og bland det gradvis inn i melet til røren er glatt og uten klumper. Bland i smeltet smør.

2. Dekk til røren og la den stå i ca 30 minutter og svelle.

3. Varm en teflonpanne på middels varme og smelt litt smør. Hell i så mye røre at den så vidt dekker bunnen. Drei pannen så røren blir jevnt fordelt over hele bunnen. Snu pannekaken med en stekespade når den har stivnet på overflaten. Pannekaken skal være gulbrun på begge sider. Brett pannekaken i fire. Server pannekakene lun eller kald med tilbehør.

Namnam! :)

3 søte svar:

Tone sa...

Og hvorfor ble ikke jeg bedt på pannekaker da?????? furt furt....

Christine sa...

har mere røre igjen, bare å komme :)

- Kax - sa...

det hørtes godt ut, det må jeg prøve en gang:)