21 november 2008

Tenker...!

Herregud som jeg ligger å grubler idag.
Etter noen random søk på internett så har jeg lest litt gjennom forumer osv om barnehager.

Dette gjør meg redd! Mange som har utrolig mye stygt å si om barnehagene barna dems går i.
Så da begynner jeg å lure, syns foreldrene til "mine" barn at jeg gjør en god jobb?
Hvordan har barna forandret seg etter at de begynte i barnehage?
Tror de det er min feil?
Lurer de på hva vi gjør på dagene?
Syns de jeg er for ung?
Syns de jeg har for lite erfaring?

alle disse spørsmålene snurrer rundt i hodet mitt nå! Jeg har nesten lyst å "overfalle" dem i morgen å spørre om de hater meg, og syns barna dems fortjener bedre. Meeen det er jo en smule uproffesjonelt, sært, upassende, snålt osv.

Men herregud, her er jeg, snart 20, aldri jobba i barnehage, så godt som aldri skifta en bleie, for ikke å snakke om bæsjebleie, for det hadde jeg virkelig ALDRI gjort!!!
Og barnevaktformidlinga gir lille meg ansvar for en hel barnehage alene, uten så mye som opplæring?
Nå var jeg riktignok ca en uke i en annen barnehage å jobba der måneden før "min" åpnet.
Men uansett, så syns jeg de har gitt meg helt tullete mye ansvar på så liten tid.
I tillegg så føler jeg meg litt glemt innimellom. Er ikke ofte jeg snakker med de, og det er som oftest at de ringer for å gi en liten beskjed.
"har du fått det brevet, har du fått matpenger osv"

Nå vet jeg ikke hvem som leser denne bloggen, men kanskje greit å fremheve at jeg jobber i en familiebarnehage. Dvs at jeg er den eneste som jobber der, og jeg har 4 barn å passe på helt alene. (Bare 2 av de som har startet så langt da, men uansett) Vi holder til i underetasjen på et hus.
En gang i uka er førskolelærer på besøk, men de resterende 4 dagene er det kun jeg som har det daglige ansvaret..

Aldri egentlig tenkt så mye over at jeg har så mye ansvar helt alene, men nå ble jeg faktisk litt redd..

Glad det er helg snart!

1 søte svar:

Hege sa...

Æ trur de syns du gjør en go jobb, hvis ikke hadde de ikke levert d kjæreste de ei til dæ hver dag!

Æ syns du gjør en kjempego jobb, syns du e kjempeflink me M og J. :)
Så du treng ikke å bejymre dæ før d vertfall!
Og æ trur at M og J trives veldig godt me dæ, d ser du på de når de e atme dæ, de e blitt gla i dæ ;)

D me erfaring..hm vel, man må jo start et sted før å få erfaring ;)
Og uansett så ville ikke barnevaktformidlinga gi dæ ansvaret før de om de ikke trudde du hadde klart d!

Hvis du føl at du snakka me de for lite, ring de å si akkurat d! Eller snakk me førskolelærer, han e ganske enkel å snakk me så lenge han ikke klaga over internett ;) lol

DU E FLINK! <3 ^_____^