02 februar 2009

Palestinaskjerf og mer nettbutikk

Hva er et palestinaskjerf egentlig?
Nå har jeg hatt et og samme skjerf kjempe lenge. Jeg digger det, og bruker det til alle plaggene jeg kan. Fordi det er kult, det stæsjer opp litt, og man fryser ikke i halsen nå på vintern!
Men, må det bety at jeg støtter palestina?
Jeg støtter egentlig ingen, jeg følger ikke med på konflikten engang. Sikkert dumt av meg, men sånn er det nå. Jeg syns det er kult.

Hvorfor går du med det?
Visste du at du gikk med et palestinaskjerf i det hele tatt?
Støtter du palestina?

Utdrag fra wikipedia:
Et palestinaskjerf, også kalt palestinasjal, PLO-skjerf og liknende, er en variant av kefije, et hodetørkle som tilhører den tradisjonelle arabiske mannsdrakten. Kefije består av et kvadratisk tøystykke som vanligvis legges i trekant på hodet og holdes på plass av en agal, en dobbeltlagt hodering. Hodeplagget brukes blant annet i Saudi-Arabia, Jordan, Palestina og Syria. I Vesten er palestinaskjerf blitt brukt både som politisk symbol og som moteplagg.

------------

I går var det en liten fugl som hvisket i øret mitt (Malin.. *host*) at det er 25 % rabatt på alle kjoler på motehus.no, og i tillegg så hadde hun en rabattkode, sånn at man fikk 50% på alt av klær i tillegg til disse 25! Sååå, impuls som jeg er kjøpte jeg meg disse to kjolene, som garantert ikke kommer til å være noe fine, men er lov å håpe! :D Fine var de i allefall!! Begge kjolene kom tilsammen på 400 kr, og det var gratis frakt så jeg vil påstå at det var et kupp! Selv for min lommebok!



Hva syns dere?
Har dere bestilt fra motehus.no før? De har masse fine kjoler der!

1 søte svar:

Tone sa...

Den blå var stilig ihvertfall. Ingen kommentar om den andre da...