29 desember 2008

I LONDON... endelig!

Ja, nå er vi fremme på hotellet, klokken er kvart på 5.

Vi dro fra Oslo kvart på 9 idag tidlig. Og vi kom nettopp frem. Vi er såå flinke ;D
FLyet vårt landet kl 12.05 lokal tid. Vi hadde veldig flaks med flyet, det var helt i rute også var toget fra flyplassen og inn til sentrum veldig raskt, og alt gikk fint.

HELT til vi kom til paddington stasjon, der toget stoppa fra flyplassen. Der startet uflaksen vår. Og den har vart helt til nå!

Vi skulle først finne denne tbanestasjonen, når vi fant den så var det selvfølgelig dritvanskelig å få billetter og å betale dem. Lagde sånn eeeeevig lang kø bak oss :D
Men så var vi på feil perrong. HUrra! Den andre som vi skulle på viste seg å være heeeeeeeeeeeelt i andre enden av togstasjonen.

Men ja, vi kom oss på banen og alt gikk supert. Helt til vi fant ut at det var buss for bane et par stasjoner unna.
De vi måtte gjøre var å hoppe av, bytte til en annen bane, og denne banen skulle ta oss til den banen som gikk til hotellet. Langt og stress, men OK tengte vi.
Da vi kom oss frem til riktig linje - den som går til hotellet, så er den selvfølgelig out of service.
De sa det ikke kom til å ta så lang tid, og anbefalte reisende å ta andre linjer. Men denne linja er jo den eneste som går til hotellet vårt :P

Vi ble tilslutt så lei, og så sinna, at vi gikk opp for å finne taxi. Vi fant en taxi etter myyye om og men, også spurte vi om han viste hvor hotellet vårt var. og jada det visste han. (har lest at mange taxisjåfører ikke vet hvor hotellet vårt er:P) Så vi hoppet inn, og vi kjørte, og vi kjørte, og vi kjøre, og vi kjørte... tilslutt merka vi at vi nærma oss canary wharf. Det er her vi bor. Så pluttselig stoppa han å spurte en annen mann hvor hotellet vårt var!!! Vi bare heeeerregud! Han sa jo at han visste hvor det var!
Dumme mann!

sååååå tilslutt var vi fremme! Og det kom på 25 pund!!!! dvs over 250 kr!!! Død og fordervelse over den taxituren, og resten av dagen.

Men, nå sitter vi i den deilige senga, på det fineste hotellet, og det fineste rommet du kan tenke deg. med plasmaTV på veggen og the holy bible i skapet, og venter på roomservice.

Kommer tilbake med mer, og bilder av rommet senere :D
Take care!

Christine & Hege

1 søte svar:

Tone sa...

Jeg leser selv om jeg ikke alltid skriver her da... Godt dere til slutt kom frem. Jeg holdt meg våken til ca 11.30, så la jeg meg, og sovnet momentant! Våknet igjen kl 13.00! Det var deilig!
jaja, venter spent på bilder etc fra dere da..