07 juli 2009

Dag 3, 4 og 5 :D

Her er litt om dag 3. jeg ligger et stykke bak skjema i bloggingen, pga et ekstremt dårlig nettverk på hostellet her.. Men ser ikke ut til at det er så mange som leser bortsett fra meg uansett, så det gjør nok ingenting :P

Dag 3 var en fin dag! Vi startet med å ta tbanen ned til world trade center, for å se på plassen der. Som fremdeles er byggeplass etter 9 år faktisk.. litt sykt!Det var en fin memorial dings der, med bilder av når det skjedde og hvordan det skal bli :)




Etter dette vandret vi i noe som virket for evig tid, før vi fant ut at vi hadde gått nordover og ikke sørover. Da måtte vi frem med kart for å finne nærmeste subway. Vi gikk, gikk, gikk og gikk før vi til slutt fant en. Denne skulle ta oss ned til South Ferry og Battery park. Det er nemlig her båten ut til staten island går. Det er en gratis båt, som går hele tiden så man kan få se the statue of liberty på nært hold. Vi hadde egentlig billetter til å dra ut på selve øya, men det rakk vi dessverre ikke fordi den var til 4 juli, og den varte i 3 hele timer! Vi måtte jo rekke fyrverkeriet, så da ble det sånn.. :)

Men det var en veldig fin tur, og vi fikk sett litt av staten island også, som er en annen del av new york. Første intrykket vårt av staten island var at det var en stille og rolig by, men masse koselige innbyggere. Dette skulle forandre seg fort da vi ble skreket etter av en gal gammel mann som virkelig ikke ville at vi skulle ta bilde av byen hans. What the fuck are you doing with that camera? Put that fucking camera away. blablabla, det var masse dritt han sa. Når vi ble litt småredde og snudde så sa han; Yeah, thats right, walk away bithces. Hahaha. Han var syk! men det var noen andre snille jenter som sa de skulle passe på oss, så da gikk det bra :)



Her spiser vi is på staten island før vi ble jaget vekk av skumle-mannen

På vei tilbake!


Etter en skikkelig fin båttur i perfekt vær så dro vi opp til chinatown. Der fikk Christine gjort tidenes beste skokupp! Gladiatorsandaler i bronsefarge! De er fantastisk kule, til den nette sum av 20 dollar. Omkring 120 kr :) Disse skoene har en utrolig kul historie. For da jeg kom hjem og skulle prøve skoene, så hadde jeg fått en i str 9 (som er min str.) og en i str 6.5 (definitivt IKKE min størrelse!) SKUFF!!! Strevde ekstremt mye, men det gikk altså ikke. Mange cm forskjell på de skoene gitt. Anyways. I Chinatown var det travelt, men det var koselig. Masse små market/butikk greier. Nesten som i syden. Men kineserne var litt masete. Skulle ha oss til å kjøpe alt mulig rart.

Her er burgerking på kinesisk!

Etter en snartur innom chinatown havnet vi inni little italy. Der var det superkoselig!! Her gjorde jeg tidenes brillekupp. Bilde kommer lengre ned.
Vi handlet oss også tidenes kuleste sove-boxere. Min er rosa også står det I love NY på og Hege sin er gul og har masse yellow cabs på! :D
Little Italy er SÅ koselig, at jeg har lyst å reise til Italia! Såå fint!! :)
Sykt mange restauranter og innkastere på restaurantene, men det er jo greit nok :p



Her er da de überfete solbrillene mine! Watch out Trine! :)

Etter middag i Little Italy, med verdens ekleste mann som tok bilder av oss og alle andre tilfeldig forbopasserende tok vi turen til Grand central. Som er veldig ofte sett på amerikanske filmer. Mest kjent er den kanskje for åpningsscenen i gossip girl for de som er interresserte :))
Stor og fin togstajon altså. Masse butikker og stuff!



Dette var som dere ser, en skikkelig lang dag! Men den var veldig bra. Såppas bra at vi følte for å ikke avslutte den ennå, så vi tok oss en tur i Central Park og spiste is! Det var skikkelig digg!





DAG 4 derimot, er ikke like spennende. Vi søkte litt på google for å finne et kjøpesenter her i byen, siden det er noe vi har sett minimalt av mens vi har vært her. Vi fant et som skulle være forhåldsvis stort i Queens, og siden det er en delstat vi ikke har vært i ennå så passet jo det supert! Så hit dro vi med ett mål: Shoppe klær i usa. Og det klarte vi! Jeg kjøpte en par billabong slippers til 9 dollar. under 60 kr! En grå kjole, en shorts, en blå kjempesøt kjole og tre tights. Det landet her har skjønt hvordan de skal lage tights! De lager dem med en ekstra stram strikk øverst sånn at den ikke sklir ned! Det er geniaaalt!!

Frokost på KFC på food court. Skikkelig amerikans stil ;D






Vi fant en diiger mikkemus! :D

Etter en god, lang dag inne på et kjempekaldt kjøpesenter gikk vi ut i sola, satt i central park og spiste 3 is på under en time. DET var herlig det!!!
Vi fant strawberry fields, minnemeret til John Lennon. Også gikk vi litt lenger inn og da kom vi til en kjempefin plass med fontene, svær innsjø der man kan ro med robåter og en svær cafe nede ved sjøen. Det var utrolig digg!
De har faktisk spilt inn en scene av sex and the city på den cafeen. De falt visst ut i vannet i følge Hege :P Jeg vet ikke, følger ikke med på sex and the city!





DAG 5, som er idag, og den aller siste dagen vår i New York har vært ganske koselig! Vi har fått gjort og sett det meste av det vi ville, så har tatt en rolig dag! Spiste frokost på cafe europa, som har blitt vårt stamsted her i byen.Ganske grei mat, men mye stæsj i alt. Hvem faen liker paprika på ALT? blææ.. Uansett. Etter frokost dro vi til M-butikken. En tre etasjes butikk full av M&M ting! Jeg var i himmelen! De hadde utrolig mye kule t shorter og sånt, men alt var i str XXL så det var litt teit da.. Men jeg fikk kjøpt meg litt m&m's på dispenser! Det var arti!


Vi storkoste oss på m&m-heaven. Men måtte tilslutt traske ut derfra.Vi gikk forbi times square der de viste minnestunnen til Michael Jackson på storskjerm. Masse folk der.

Turen videre var tilbake til butikken i SoHo så jeg kunne bytte de kule skoene jeg fikk i forskjellige størrelser. heldigvis gikk det bra, og mannen i butikken lo og slo seg i hodet og bablet noe om at folk har forskjellige størrelser på skoene sine.. :S haha..

Anyways, Hege hadde veldig lyst å dra å se på friends bygningen, så etter mye om og men, og med veibeskrivelser fra fremmede menn så fant vi frem dit også!


Det begynte å bli på tide med mat, så vi tok middagen på hard rock cafe! Namnam mat, og verdens søteste irske servitør! :))



På vei hjem! :) Møtte til og med Johnny Depp på tbane stasjonen! =D


I morgen ettermiddag reiser vi til California, så der er det ennå 3 timers tidsforskjell, så når klokken er 6 om ettermiddagen hos dere, så er klokken 9 på morningenhos oss, og vi er vel i ferd med å spise frokost! :)

SNAKKES

2 søte svar:

Tone sa...

Så mye dere har fått med dere! Høres ut som en stor opplevelse altså. Jeg leser selvom jeg ikke alltid skriver...

tjine sa...

Pfff, solbrillene mine er kulere, selvom du har en kulere ferie enn meg! :p