21 august 2009

Å flytte til ett nytt land...

Jeg sitter å tenker. Idag er det 2 uker og 1 dag til jeg skal forlate Norge. Antagelig ikke for godt, men for en god stund i allefall.
Jeg skal gå på en skole, med ca ingen andre nordmenn, masse engelskmenn og masse øst-europeere og folk fra hele verden. Det kommer til å være bare engelsk som blir brukt.

Jeg aner ikke hvordan hybelen min ser ut. Jeg aner ikke hvordan skolen min ser ut. Jeg vet heller ingenting om hvor jeg skal bo. Sånn bortsett fra at det heter Peter taylor house, og jeg har rom 331.

Jeg kjenner ikke ett eneste annet menneske der borte.

Tenk når jeg skal gå i matbutikken. Jeg vet ingenting om noen av produktene. Hvordan skal jeg vite hva jeg kan kjøpe, og hva som smaker OK? Hva med vaskepulver? hva heter det på engelsk forresten?

Sånne småting som vanlige hverdagslige ting!

Jeg gruer meg ikke egentlig. Ikke ennå. Jeg er veldig spent, men har ikke fått følelsen av at jeg gruer meg ennå.

Jeg drar 5 sept. Men jeg får ikke nøklene mine før den 7 - mandagen. Så skal bo på hotell frem til da. Onsdag begynner "skolen" da er det noen velkomst og orientation greier for utenlandske studenter. Uken etter er det velkomst for alle andre og da starter freshers week. Det er fest hver dag fra den 11 til den 26.
For den 27 starter undervisningen. Da er det snart Oktober, og alle juletingene kommer i butikkene i Norge. Tiden frem til jul kommer til å gå fort! Og 18 oktober er det tusenfrydball også.

Tror jeg har en fin tid fremfor meg egentlig!

2 søte svar:

Hege sa...

detergent er vaskemiddel ;)

Runa sa...

det tror jeg også! det er sånne ting man lærer seg, man må prøve ut, men det er sånt man finner ut:) og dessuten, tenk på meg som reiser til andre siden av jordkloden da, der er det verre å ikke vite hvor og hva man skal kjøpe:p